T.C.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TEZ/TEZ ÖNERİSİ DEĞERLENDİRME FORMU
Ö-6
Değerlendirme Sonucu |
Tez/tez önerisi biçim ve içerik olarak uygun görüldü. |
|
|
||
Tez/tez önerisi biçim ve içerik ile ilgili ilkelere uygun hale getirilmelidir.* |
|
||||
*Tez/tez önerisinde kılavuza uygun olmayan gösterimler metin üzerinde belirtilmiştir. İlgili gösterimler düzeltmeye ilişkin örnek mahiyetinde olup bu düzeltmeye ilişkin tezin tamamı taranmalı ve ilgili düzeltmeler yapılmalıdır. Düzeltilmiş tez/tez önerisi ile birlikte bu form ve düzeltme verilen eski tez/tez önerisi de enstitüye teslim edilmelidir. |
|||||
Öğrencinin Adı Soyadı: |
Tarih :….../.…../…..….. |
||||
BİÇİMSEL DEĞERLENDİRME |
|||||
Bölümler |
Açıklama |
Evet |
Hayır |
||
KAPAK |
|||||
Danışman Onayı |
Tez/tez önerisinin kapak sayfası danışmanın unvanı, adı, soyadı, tarih ve ıslak imzalı “Uygundur” ibaresini gösteren parafını içermektedir. |
|
|
||
Kapak |
Kapak sayfası TÖYK[1]’da yer alan Ek 5’e uygun olarak hazırlanmıştır. |
|
|
||
İÇİNDEKİLER |
|||||
İçindekiler |
İçindekiler sayfası TÖYK’da yer alan Ek 15’e uygun olarak hazırlanmıştır. |
|
|
||
Sayfa Numaraları |
İçindekiler sayfasında yer alan sayfa numaraları tez/tez önerisindeki metinle tutarlıdır. |
|
|
||
Görsel Araçlar |
Tez/tez önerisinde en az iki adet tablo, şekil, grafik vb. görsel araçların ön bölümde listesi verilmiştir (varsa). |
|
|
||
Simge ve Kısaltmalar |
Tez/tez önerisinde en az iki adet simge ve/veya kısaltma ön bölümde “Simge ve Kısaltmalar Listesi”nde verilmiştir (varsa). |
|
|
||
GENEL BİÇİM ESASLARI |
|||||
Kenar Boşlukları |
Tez/tez önerisinde, TÖYK 4. sayfada yer alan “Kenar Boşlukları” ilkeleri uygulanmıştır. |
|
|
||
Yazı Karakteri ve Büyüklüğü |
Tez/tez önerisinin tüm metninde TÖYK 5. sayfada yer alan “ Yazı Karakteri ve Büyüklüğü” ilkeleri uygulanmıştır. |
|
|
||
Sayfa Düzeni |
Tez/tez önerisinin tüm metninde TÖYK’de yer alan “Sayfa Düzeni” ilkeleri uygulanmıştır. |
|
|
||
Satır Aralıkları, Paragraf ve Hizalama |
Tez/tez önerisinin tüm metninde TÖYK 6. sayfada yer alan “Satır Aralıkları, Paragraf ve Hizalama” ilkeleri uygulanmıştır. |
|
|
||
Dil Kuralları |
Tez/tez önerisi, yazıldığı dilin kurallarına uygun olarak, akademik bir dille ve anlaşılır bir biçimde yazılmıştır. |
|
|
||
Sayfaların Numaralandırılması |
Tez/tez önerisinin sayfa numaralandırılması TÖYK 7. Sayfada yer alan “Sayfaların Numaralandırılması” ilkelerine uygun biçimde hazırlanmıştır. |
|
|
||
Başlık Düzeyleri |
Tez/tez önerisinde yer alan başlıklar TÖYK 7-8. sayfalarda yer alan başlık düzeylerine uygun olarak hazırlanmıştır. |
|
|
||
Metin İçi Kaynak Gösterimi ve Alıntı |
Tez/tez önerisinde, TÖYK 19. Sayfada yer alan metin içi kaynak gösterimi ve alıntı yapma kurallarına uyulmuştur. |
|
|
||
Dipnot |
Tez/tez önerisinde dipnot TÖYK 17. sayfada yer alan ilkelere uygun olarak gösterilmiştir (varsa). |
|
|
||
Tablo ve Şekiller |
Tez/tez önerisinde tablo ve/veya şekil TÖYK 15. sayfada yer alan ilkelere uygun olarak hazırlanmıştır (varsa). |
|
|
[1] Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nün Lisansüstü Tez ve Tez Önerisi Yazım Kılavuzu’nu (Ocak, 2016) ifade eder.
SON BÖLÜM |
|||
Bölümler |
Açıklama |
Evet |
Hayır |
Kaynaklar |
Kaynaklar bölümünde yer alan gösterimler TÖYK 25. sayfada yer alan örneklerle uyumlu olarak hazırlanmıştır. |
|
|
İÇERİK DEĞERLENDİRMESİ |
|||
BAŞLIK |
|||
Başlık-İçerik Uyumu |
Tez/tez önerisinin başlığı açık ve anlaşılır olup tez/tez önerisinin içeriğini yansıtmaktadır. |
|
|
GİRİŞ |
|||
Problem Durumu |
Problem durumu açık ve anlaşılır bir biçimde ortaya konmuştur. |
|
|
Amaç |
Araştırmanın amacı açık ve anlaşılır bir biçimde ortaya konmuştur. |
|
|
Önem |
Araştırmanın önemi ve alana katkısı açık ve anlaşılır bir biçimde ortaya konmuştur. |
|
|
Araştırma Soruları |
Araştırma soruları amaca uygun ve açık bir biçimde ortaya konmuştur. |
|
|
YÖNTEM |
|||
Amaca Uygunluk |
Yöntem araştırmanın amacına uygun bir biçimde belirlenmiştir. |
|
|
Yönteme İlişkin Detaylar |
Yönteme ilişkin detaylar (model, evren/örneklem/çalışma grubu, varsa veri toplama aracı/veri toplama/veri analiz teknikleri) kullanım gerekçeleri ile birlikte açıklanmıştır. |
|
|
KAYNAKLAR |
|||
Güncellik |
Tez/tez önerisinin hazırlanmasında kullanılan kaynaklar günceldir. |
|
|
Yeterlik |
Ulusal ve uluslararası kaynaklardan yeterince yer verilmiştir (Araştırma konusundan kaynaklanan özel durumlar hariç). |
|
|
BÜTÜNLÜK |
|||
İçerik Bütünlüğü |
Tez/tez önerisinin içeriği mantıksal bir bütünlük ve akış içinde hazırlanmıştır. |
|
|
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.