EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜ TARAFINDAN YAPILAN İYİLEŞTİRMELER
Yönetim Tarafından Yapılan İyileştirmeler
-Stratejik yönetim ve kalite güvencesinin sağlanması için Kalite Akreditasyon Raporu’nda belirtilen stratejik hedefler doğrultusunda yönetim ve idari yapı enstitü yönetimi tarafından geliştirilmiş ve akademik yönetim yapısı “Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliği" doğrultusunda şekillendirilmiştir.
-Katılımcı yönetim modeli ve temsiliyetinin artması için Kurul ve komisyon yapılanmalarında akademik personel, idari personel ve öğrencilerin temsiliyeti sağlanmıştır. Bu sayede karar alma mekanizmalarının daha şeffaf ve katılımcı olması sağlanmıştır.
-İç kontrol ve idari süreçlerin güçlendirilmesi adına iç kontrol sistemi oluşturularak idari personelin görevleri netleştirilmiş ve tüm idari süreçler belirlenerek iş akış temaları tanımlanmıştır.
-Kurumsal kültür ve liderlik anlayışının geliştirilmesi için kalite güvencesi kültürünü destekleyen bir yönetim anlayışı benimsenmiş; tüm programları ve süreçleri kapsayan kurumsal kültür ve liderlik anlayışı oluşturulmuştur. Enstitüde kararlar, açıklık, çoğulculuk ve şeffaflık ilkelerine bağlı olarak alınmaktadır.
-Yetki paylaşımı ve görev dağılımının netleşmesi için farklı görevleri yerine getirmek üzere komisyon ve koordinatörlükler oluşturulmuş; yetki paylaşımı ile akademik ve idari personelin sorumlulukları belirginleştirilmiştir.
-Kalite süreçlerinin güçlendirilmesi ve sistematik hale gelmesi için enstitünün akademik üyelerinden oluşan bir kalite ekibi kurulmuştur. Kalite süreçleri ile ilgili kararların bu ekip ile birlikte alınması sağlanmış ve öğretim elemanlarının kalite çalışmalarına aktif katılımı teşvik edilmiştir.
-Üniversitenin araştırma üniversitesi statüsünü koruyabilmesi için stratejik amaç ve hedefler gözden geçirilmiştir. Bu amaçla üniversite yönetimi ve akademisyenler ile birim bazında toplantılar düzenlenmiştir. Gerçekleştirilen toplantılarda stratejik hedefler yeniden değerlendirilmiş ve akademik topluluk ile paylaşılmıştır.
-Enstitü yönetimi tarafından kamuoyunu bilgilendirme ilkesi benimsenmiş ve sistematik bir iletişim süreci oluşturulmuştur. Web sitesi ve sosyal medya hesapları aktif bir şekilde kullanılmaktadır. Bu iletişim kanalları üzerinden öğrenciler, akademik ve idari personel, mezunlar ve diğer iç-dış paydaşlar için düzenli bilgilendirme yapılmaktadır. Gerekli mekanizmalar kurularak web sitesinin düzenli kontrol edilmesi sağlanmıştır. EBYS, e-posta, web sitesi, sosyal medya platformları ve anlık haberleşme ağları (WhatsApp, vb.) gibi çeşitli araçlarla kamuoyu bilgilendirme süreci sistematik hale getirilmiştir.
- Performans izleme ve sürekli iyileştirme mekanizmalarının güçlendirilmesi adına Enstitü kalite ekibi tarafından her yıl birim faaliyet raporlarındaki hedefler ve performans göstergeleri detaylı olarak değerlendirilmektedir. Ulaşılan hedefler belirlenirken, ulaşılamayan hedefler için faaliyetler gözden geçirilmekte ve yeniden planlanmaktadır.
-Çalışan memnuniyeti ve geri bildirim mekanizmalarının geliştirilmesi adına 2024 yılı boyunca akademik ve idari personele yönelik memnuniyet anketleri uygulanmış ve sonuçları raporlaştırılmıştır. Bu anketler aracılığıyla personelin beklenti ve ihtiyaçları analiz edilerek iyileştirme süreçlerine yön verilmiştir.
- İç paydaşlarla kalite ve stratejik planlama toplantılarının yapılandırılması adına 2024 yılında iç paydaşlarla kalite ve stratejik planlamaya yönelik toplantılar düzenlenmiş; Bu toplantılarla kalite süreçlerinin iç paydaşlarla daha etkin bir şekilde yönetilmesini sağlamıştır. Yönetim kurulu kararı ile SWOT analizinin iki yılda bir yerine her dönem/yıl uygulanmasına oy birliği ile karar verilmiştir. Ayrıca Enstitü tarafından oluşturulan memnuniyet anketleri sürekli erişilebilir hale getirilerek web sitesindeki anketler sekmesinde yayınlanmıştır.
-Öğrenci katılımının güçlendirilmesi ve temsiliyetinin sağlanması adına öğrenci kalite temsilcisi olarak araştırma görevlisi ve doktora öğrencisi olan bir kişi seçilerek süreçlere yönelik öğrenci temsiliyeti sağlanmıştır.
- Uluslararası misafir öğrenci ve araştırmacı kabul süreçlerinin açıklığa kavuşturulması adına Eğitim Bilimleri Enstitüsü ve karşı üniversite arasındaki sözleşmelerle yürütülen misafir öğrenci kabul süreçleri daha şeffaf hale getirilmiştir. Bu süreçlerin daha açık ve düzenli olması için Enstitü tarafından uluslararası misafir öğrenci ve araştırmacıların kabulüne yönelik bir yönerge hazırlanmaktadır. Süreçlerin aksamasını önlemek ve daha iyi yönetmek için uluslararası misafir öğrenci ve araştırmacıların yazışmalarını yürütmek üzere bir idari personel görevlendirilmiştir.
-Uluslararası akademik işbirliklerinin güçlendirilmesi adına Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (GUZEM) işbirliğiyle 26-27 Haziran 2024 tarihlerinde "Gazi Üniversitesi Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi (GÜGAK IV)" düzenlenmiştir. Bu kongrede Kazakistan’dan 26, Azerbaycan’dan 2 katılımcı olmak üzere toplam 233 araştırmacı tarafından 110 bildiri sunulmuştur. 22 Kasım 2024’te Kazakistan’dan gelen misafir araştırmacılar tarafından "Kazakistan’da Lisansüstü Eğitim Sistemi: Kimya ve Biyoloji Öğretmeni Yetiştirme Programı" adlı seminer düzenlenmiştir. 12-13 Aralık 2024 tarihlerinde ise GUZEM işbirliği ile düzenlenen "IV. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi"nde 10’u yabancı olmak üzere 239 katılımcı, 125 bildiri sunmuştur.
Araştırma Geliştirme Süreçleri ile İlgili İyileştirmeler
-Araştırma ve geliştirme yetkinliğimizi artırmak için, araştırmacıların yetkinliklerini geliştirecek etkinlikler düzenlenmiştir. Bunlardan bazıları “Veri Analizi Sürecinde MAXQDA Kullanımı”, “Eğitsel Nörobilim Bağlamında Ergen Beyni”, “Lisansüstü Araştırmalarda Yapay Zeka Kullanımı” başlıklı seminerlerdir.
-Çevrimiçi düzenlenen tüm seminerlerin kayıtları daha sonra da izlemeye uygun şekilde enstitü sosyal medya hesaplarında paylaşılmıştır.
-Enstitümüz tarafından öğrencilerimize gönderilen formlar, EBYS üzerinden birimlere gönderilen formlardan gelen bilgiler ve AVESİS sisteminden edinilen bilgiler neticesinde bilimsel ödül alan veya SCI-E, SSCI, A&HCI endeksli dergilerde Gazi Üniversitesi adresli yayın yapan öğrencilerimize, mezunlarımıza ve paydaşlarımıza tebrik belgesi düzenlemiştir. Birim bazında uygulamaya geçirdiği teşvik mekanizmasıyla stratejik plan hedefini gerçekleştirmiştir. Tebrik belgesi gönderilen öğrenci/mezun/öğretim elemanları ve yayınladıkları çalışmalar listesi enstitü sayfasında yayınlanmıştır.
-Kalite güvencesi sisteminin geliştirilmesi amacıyla yerinde ziyaretle içerikler paylaşılmış, Birim Kalite Ekibi ve Program/Bölüm/Anabilim Dalı Alt Çalışma Grubu üyeleri tarafından Program İç Değerlendirme Raporu, Birim İç Değerlendirme Raporu ve Kalite İyileştirme Planı İzleme Raporu hazırlıklarında bu raporlar dikkate alınmıştır.
-Eğitim Bilimleri Enstitüsü araştırma performansının kurum hedeflerine ulaşmasındaki yeterliliği Akademik Kurul toplantıları aracılığıyla izlenmekte olup bu verilerin değerlendirilmesine ve iyileştirilmesine yönelik kapsamlı çalışmalar gerçekleştirilmiştir.
-Enstitümüz stratejik planında yer alan hedefler doğrultusunda eğitim, seminer gibi toplumsal katkı hizmetleri gerçekleştirilmiştir. Tüm faaliyetler ve faaliyet içerikleri enstitü sayfasında paylaşılmıştır.
-Enstitümüz bünyesinde gerçekleştirilen Toplumsal Katkı Etkinliği, Sosyal Sorumluluk Etkinliği ve Mezunlara Yönelik Etkinlik kapsamında ülkemizde bulunan farklı üniversitelerle ve kurumlarla işbirliği yapılarak, etkinliklere konuşmacı olarak farklı kurumlardan konuşmacılar ve farklı üniversitelerin öğretim üyeleri davet edilmiştir.
Öğrenci Geri Bildirimleri Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler
-Öğrencilerden gelen geri bildirimler doğrultusunda, enstitü personeli ile iletişim kurabilme olanakları artırılmış ve 7 gün içinde maillere dönüleceği web sayfasında açıkça belirtilmiştir.
-Öğrenci memnuniyet anketleri sonucunda, enstitü öğrencilerinin mevzuat ve yönetmeliğe kısmen hakim oldukları belirlenmiştir. Bu nedenle Öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerini desteklemek amacıyla oryantasyon etkinlikleri düzenlenmekte, bu etkinliklerde mevzuat, yönetmelik, enstitü iletişim adresleri gibi konulara değinilmektedir.
Akademik Personel Geri Bildirimleri Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler
-Enstitümüz bünyesinde öğretim elemanlarının yetkinliklerinin gelişimi amaçlı faaliyetler düzenlenmektedir. Bu faaliyetler, akademik personelden gelen geri bildirimler ve istekler doğrultusunda organize edilmektedir.
Dış Paydaşlardan Gelen Geri Bildirimler Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler
-Enstitümüz sayfasında mezunlarımız ile iç̧ ve dış̧ paydaşlarımıza (mezunlarımız, aktif öğrencilerimiz, üniversitemizin personeli, toplumsal katkı bağlamında faaliyetlere katılan herkes) görüşlerini almak için anket yayınlanıp katılan bireylere toplumsal faaliyetlerini geliştirmek amacıyla önerileri ve bu faaliyetlerden memnuniyetleri sorulmuştur. Görüşler olduğu gibi izlenmiş ve analiz sonuçları ana sayfamızda yayınlanmıştır.
- İlgili hedef ve göstergelere ulaşılıp ulaşılmadığının takibini yapmak ve ilgili birime iletilip raporlanması amacıyla 2024 yılı sonu için bir anket çalışması planlanıp gerçekleştirilmiştir.
-Stratejik plan dahilinde yapılacak etkinliklerin planlanmasında anketler ve sonuçları dikkate alınmaktadır.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.