Lisansüstü Programlara öğrenci kabul sürecine ilişkin ayrıntılı bilgi ve muhtemel değişiklikler Enstitümüz ağ adresinde duyurulacağından ilgililerin düzenli olarak takip etmesi gerekmektedir. Başvurular ve Kesin Kayıtlar Çevrim İçi olacaktır.
► Microsoft sunucularında yaşanan teknik aksaklıktan dolayı, @hotmail.com, @outlook.com, @outlook.com.tr, @msn.com, @live.com, @windowslive.com … gibi uzantılı e-posta adreslerine iletişimde sorun çıkmaktadır. Enstitü ile iletişimde ve Başvuru Sisteminde hesap açarken yukarıdaki e-posta adreslerinin kullanılmaması gerekmektedir.
► 03 Mayıs 2025 tarihinde açıklanan e-YDS 2025/6 (İngilizce) Sınav Sonuçları ÖSYM tarafından henüz Başvuru Sistemimize yansıtılmadığından bir kaç gün sonra tekrar deneyiniz.
► ÖSYM tarafından 24 Mayıs 2025 tarihinde yapılacak e-YÖKDİL 2025/1 İngilizce-Sosyal Bilimler Sınavı tarihi ve sonuç açıklanma tarihinde başvurularımız bitmiş olacağından kabul edilmemektedir.
►Adayların YÖKSİS'ten çekilen eğitim bilgileri esas alınmaktadır. Adaylar Eğitim Bilgilerini (not ortalaması, program adı vb.) E-Devlet adresinden kontrol ederek, aksi durumda mezun olacakları / oldukları Üniversiteleri ile iletişime geçip gerekli güncellemelerin yapılmasını sağlamalıdır.
►Yüksek Lisans başvurularında, Lisans Mezunları ve henüz mezun olmayan Lisans son sınıf öğrencileri de şartlı olarak başvuru yapabilmektedir.
►Doktora Programında şartlı başvuru bulunmamaktadır. Yüksek Lisans Mezunu (mezuniyetleri YÖKSİS'e yansımış) Adaylar başvurularını tamamlayabileceklerdir.
♦ GENEL BAŞVURU ŞARTLARI | |
♦ KONTENJAN VE ÖZEL ŞARTLAR | |
♦ ONLİNE BAŞVURU ve Dikkat Edilecek Hususlar | |
♦ DEĞERLENDİRME VE SONUÇLARIN İLANI | |
ÖNEMLİ TARİHLER | |
05-23 Mayıs 2025 | Lisansüstü başvuruları (yurt dışından kabul edilecek öğrenciler dâhil) |
5 Haziran 2025 | Bilimsel Değerlendirme Sınavlarına Girecek Adayların İlanı |
11-12 Haziran 2025 | Bilimsel Değerlendirme Sınavları ve Tutanakların Enstitüye Gönderilmesi |
20 Haziran 2025 | Değerlendirme Sonuçları ve Kesin kayıt hakkı kazananların ilanı |
23-25 Haziran 2025 | Asil kesin kayıtları |
27 Haziran 2025 | 1.Yedekten kesin kayıt hakkı kazananların ilanı |
27-30 Haziran 2025 | 1.Yedek kesin kayıtları |
1 Temmuz 2025 | 2.Yedekten kesin kayıt hakkı kazananların ilanı |
1-2 Temmuz 2025 | 2.Yedek kesin kayıtları |
İlan edilen tarihlerde başvuru/kaydını yaptırmayan adaylar haklarını kaybedeceklerdir. Tarihlerde değişiklik olabileceğinden web sayfamızı takip ediniz. |
Yabancı Uyruklu Adaylarımızın Dikkatine:
►İlan edilen Kontenjan; kendi imkanlarıyla okuyan yabancı uyruklu kontenjanıdır.
►Yabancı uyruklu kontenjanları değerlendirmesi ve sıralaması kendi içlerinde yapılır.
►ALES ve Yabancı Dil Şartı(Yabancı Diller Anabilim Dalı Hariç) istenmeyecektir.
►Gazi Üniversitesi TÖMER'den alınmış veya onaylanmış belge şartı vardır. TÖMER Belgesi olmayan ve Üniversitemiz dışından alınan Türkçe Yeterlik Belgesini onaylatmak isteyen adaylarımız Gazi Üniversitesi TÖMER'e (https://tomer.gazi.edu.tr/) başvurunuz.
►Yabancı Uyruklu Adaylar tarafından sisteme yüklenecek belgeler için tıklayınız...
►Üniversitemiz Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi Madde 11-(2): Lisansüstü programa başvuran adayın ön kayıttan önce Gazi Üniversitesi TÖMER Müdürlüğünce belirlenen esaslar çerçevesinde yapılan Türkçe yeterlilik sınavında en az B2 düzeyinde Türkçe yeterliliğine sahip olduğunu belgelemesi gerekir. En az B2 düzeyinde Türkçe yeterlilik belgesine sahip olmayan adayın ilgili lisansüstü programa kaydı yapılır. Türkçe düzeyi yeterli olmayan öğrenciler için bir yıl Gazi Üniversitesi TÖMER'de Türkçe hazırlık kursu için süre tanınır ve bu süre ilgili programın azami süresine dahil edilmez. Belirtilen süre içinde Gazi Üniversitesi Haklı ve Geçerli Nedenler Yönergesinde yer alan mazeretler dışında herhangi bir nedenle belgesini teslim etmeyen adayın kaydı silinir.
► Değerli adaylarımız başvuru tarihlerinde telefon hatlarındaki yoğunluktan dolayı; öncelikle ilanımızı detaylı inceleyiniz. Sorularınız, bilgi talepleriniz veya yaşadığınız teknik soruna ilişkin sistem uyarı mesajını/ekran görüntüsünü, ad soyad, başvurulan program, kimlik/aday numarası da belirterek egtbilbasvuru@gazi.edu.tr adresine yönlendirmeniz halinde daha hızlı ve verimli çözüm üretilecektir. Danışma Hattı (0312) 202 37 54, 64, 72 ve 74
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.