Duyuru
2024-2025 Güz Dönemi Lisansüstü Öğrenci Alımı Başvuruları
27 Mayıs 2024 | 14:50

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Programlarımıza öğrenci alımı için başvurular ve kesin kayıtlar çevrim içi olacaktır ve başvuru esnasında istenen bilgi ve/veya belgeler sisteme aday öğrencilerimiz tarafından yüklenecektir. Başvuru yapılmadan önce aşağıda verilen Önemli tarihler, Genel Başvuru Şartları, Kontenjan ve Özel Şartlar, Değerlendirme, Online Başvuru ve Yüklenecek Belgeler başlıkları altındaki sayfaların ve diğer duyuruların dikkatlice incelenmesi önem arz etmektedir.  

►► ÖNEMLİ UYARI !!!

Microsoft sunucularında yaşanan teknik aksaklıktan dolayı, @hotmail.com, @outlook.com, @outlook.com.tr, @msn.com, @live.com, @windowslive.com … gibi uzantılı e-posta adreslerine iletişimde sorun çıkmaktadır. Enstitü ile iletişimde ve Başvuru Sisteminde hesap açarken yukarıdaki e-posta adreslerinin kullanılmaması gerekmektedir.  Her başvuru dönemi için yeni hesap açılması gerekmektedir. Aynı kullanıcı e-posta adresi ve TCKN ile yeni hesap açılabilmektedir. Hesabı açma onayı, şifre sıfırlama onayı ve başvuru durum bildirimleri kayıtlı adrese gitmektedir.  Başvuru süreci ile ilgili bildirimleri(Başvuru Onaylandı  + Hatalı Başvuru(Düzenlenebilir) ve Reddedildi) takip etmek adayın sorumluluğundadır.

GENEL BAŞVURU ŞARTLARI
PROGRAM KONTENJAN VE ÖZEL ŞARTLARI
ONLİNE BAŞVURU ve YÜKLENECEK BELGELER
DEĞERLENDİRME VE SONUÇLARIN İLANI
ÖNEMLİ TARİHLER
10-28 Haziran 2024(17:30) Lisansüstü başvuruları (Yurt dışından kabul edilecek öğrenciler dâhil)
5 Temmuz 2024  Bilimsel Değerlendirme Sınavlarına Girecek Adayların İlanı
9-10 Temmuz 2024 Bilimsel Değerlendirme Sınavları ve Tutanakların Enstitüye Gönderilmesi
16 Temmuz 2024(16:00)

Kesin kayıt hakkı kazananların ilanı (tüm değerlendirme sonuçları)

22-23 Temmuz 2024 Asıl - Kesin kayıtları (Yurt dışından kabul edilenler dâhil-Programlara yerleşenlerin kayıtları)
25 Temmuz 2024 1. Yedekten kesin kayıt hakkı kazananların ilanı 
26-28 Temmuz 2024(17:30) 1. Yedek kesin kayıtları 
30 Temmuz 2024 2. Yedekten kesin kayıt hakkı kazananların ilanı
31 Temmuz 2024 (17:30) 2. Yedek kesin kayıtları

İlan edilen tarihlerde başvuru/kaydını yaptırmayan adaylar haklarını kaybedeceklerdir.! 

Tarihlerinde değişiklik olabileceğinden web sayfamızı takip ediniz.!

 

Yabancı Uyruklu Adaylarımızın Dikkatine: 

►► Başvurularda ALES ve Yabancı Dil Şartı(Yabancı Diller Anabilim Dalı Hariç) istenmeyecek olup; Yabancı Uyruklu Adaylar Tarafından Sisteme Yüklenecek Belgeler için tıklayınız... İlan edilen Yabancı Uyruklu Kontenjanı; kendi imkanlarıyla okuyan yabancı uyruklu kontenjanıdır. Yabancı uyruklu kontenjanları değerlendirmesi ve sıralaması kendi içlerinde yapılır. Konuyla ilgili Üniversitemiz yönergesini incelemeniz gerekmektedir. Gazi Üniversitesi Lisansüstü Programlar için Yurtdışından/Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi için tıklayınız.. 

►► Üniversitemiz Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi Madde 11-(2): Lisansüstü programa başvuran adayın ön kayıttan önce Gazi Üniversitesi TÖMER Müdürlüğünce belirlenen esaslar çerçevesinde yapılan Türkçe yeterlilik sınavında en az B2 düzeyinde Türkçe yeterliliğine sahip olduğunu belgelemesi gerekir. En az B2 düzeyinde Türkçe yeterlilik belgesine sahip olmayan adayın ilgili lisansüstü programa kaydı yapılır. Türkçe düzeyi yeterli olmayan öğrenciler için bir yıl Gazi Üniversitesi TÖMER'de Türkçe hazırlık kursu için süre tanınır ve bu süre ilgili programın azami süresine dahil edilmez. Belirtilen süre içinde Gazi Üniversitesi Haklı ve Geçerli Nedenler Yönergesinde yer alan mazeretler dışında herhangi bir nedenle belgesini teslim etmeyen adayın kaydı silinir. 


►► Gazi Üniversitesi TÖMER'den alınmış belgesi olan adaylar haricinde aşağıdaki durumlar için Gazi Üniversitesi TÖMER'e (https://tomer.gazi.edu.tr/) başvurunuz.

  • TÖMER Belgesi (Türkçe Yeterlik Belgesi) olmayan adaylarımız, 
  • Üniversitemiz dışından alınan Türkçe Yeterlik Belgesini onaylatmak isteyen adaylarımız,

Sınav ve Değerlendirme Ücreti Banka Hesabı: Yabancı uyruklu adaylarımızın değerlendirme ücreti olan 100$ aşağıda belirtilen hesaba yatırmaları ve dekontunu başvuru sistemine yüklemeleri gerekmektedir.

BANKA  HALKBANK
HESAP ADI  GAZİ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
ŞUBE ADI VE KODU  GAZİ ÜNİVERSİTESİ - 1294
HESAP NO  58100031
IBAN NO  TR 0500 0120 0129 4000 5810 0031
SWIFT KODU  TRHBTR2A
* Başvurunun geçersiz olması ya da adayın yerleşememesi durumunda ücret iadesi yapılmayacaktır.

 

 Değerli adaylarımız başvuru tarihlerinde telefon hatlarındaki yoğunluktan dolayı; sorularınız, bilgi talepleriniz veya yaşadığınız teknik soruna ilişkin sistem uyarı mesajını/ekran görüntüsünü, ad soyad, başvurulan program, kimlik/aday numarası da belirterek egtbilbasvuru@gazi.edu.tr adresine yönlendirmeniz halinde daha hızlı ve verimli çözüm üretilecektir. Danışma Hattı (0312) 202 37 54, 64, 72 ve 74 

background image