Lisansüstü Programlara öğrenci kabul sürecine ilişkin ayrıntılı bilgi ve muhtemel değişiklikler Enstitümüz ağ adresinde duyurulacağından ilgililerin düzenli olarak takip etmesi gerekmektedir.
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Programlarımıza öğrenci alımı için başvurular ve kesin kayıtlar çevrim içi olacaktır ve başvuru esnasında istenen bilgi ve/veya belgeler sisteme aday öğrencilerimiz tarafından yüklenecektir. Başvuru yapılmadan önce aşağıda verilen Önemli tarihler, Genel Başvuru Şartları, Kontenjan ve Özel Şartlar, Değerlendirme, Online Başvuru ve Yüklenecek Belgeler başlıkları altındaki sayfaların ve diğer duyuruların dikkatlice incelenmesi önem arz etmektedir.
Microsoft sunucularında yaşanan teknik aksaklıktan dolayı, @hotmail.com, @outlook.com, @outlook.com.tr, @msn.com, @live.com, @windowslive.com … gibi uzantılı e-posta adreslerine iletişimde sorun çıkmaktadır. Enstitü ile iletişimde ve Başvuru Sisteminde hesap açarken yukarıdaki e-posta adreslerinin kullanılmaması gerekmektedir. Her başvuru dönemi için yeni hesap açılması gerekmektedir. Aynı kullanıcı e-posta adresi ve TCKN ile yeni hesap açılabilmektedir. Hesabı açma onayı, şifre sıfırlama onayı ve başvuru durum bildirimleri kayıtlı adrese gitmektedir. Başvuru süreci ile ilgili bildirimleri(Başvuru Onaylandı + Hatalı Başvuru(Düzenlenebilir) ve Reddedildi) takip etmek adayın sorumluluğundadır.
GENEL BAŞVURU ŞARTLARI | |
♦PROGRAM KONTENJAN VE ÖZEL ŞARTLARI♦ | |
ONLİNE BAŞVURU ve YÜKLENECEK BELGELER | |
DEĞERLENDİRME VE SONUÇLARIN İLANI | |
ÖNEMLİ TARİHLER | |
10-28 Haziran 2024(17:30) | Lisansüstü başvuruları (Yurt dışından kabul edilecek öğrenciler dâhil) |
5 Temmuz 2024 | Bilimsel Değerlendirme Sınavlarına Girecek Adayların İlanı |
9-10 Temmuz 2024 | Bilimsel Değerlendirme Sınavları ve Tutanakların Enstitüye Gönderilmesi |
16 Temmuz 2024(16:00) |
Kesin kayıt hakkı kazananların ilanı (tüm değerlendirme sonuçları) |
22-23 Temmuz 2024 | Asıl - Kesin kayıtları (Yurt dışından kabul edilenler dâhil-Programlara yerleşenlerin kayıtları) |
25 Temmuz 2024 | 1. Yedekten kesin kayıt hakkı kazananların ilanı |
26-28 Temmuz 2024(17:30) | 1. Yedek kesin kayıtları |
30 Temmuz 2024 | 2. Yedekten kesin kayıt hakkı kazananların ilanı |
31 Temmuz 2024 (17:30) | 2. Yedek kesin kayıtları |
İlan edilen tarihlerde başvuru/kaydını yaptırmayan adaylar haklarını kaybedeceklerdir.! Tarihlerinde değişiklik olabileceğinden web sayfamızı takip ediniz.! |
Yabancı Uyruklu Adaylarımızın Dikkatine:
►► Başvurularda ALES ve Yabancı Dil Şartı(Yabancı Diller Anabilim Dalı Hariç) istenmeyecek olup; Yabancı Uyruklu Adaylar Tarafından Sisteme Yüklenecek Belgeler için tıklayınız... İlan edilen Yabancı Uyruklu Kontenjanı; kendi imkanlarıyla okuyan yabancı uyruklu kontenjanıdır. Yabancı uyruklu kontenjanları değerlendirmesi ve sıralaması kendi içlerinde yapılır. Konuyla ilgili Üniversitemiz yönergesini incelemeniz gerekmektedir. Gazi Üniversitesi Lisansüstü Programlar için Yurtdışından/Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi için tıklayınız..
►► Üniversitemiz Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi Madde 11-(2): Lisansüstü programa başvuran adayın ön kayıttan önce Gazi Üniversitesi TÖMER Müdürlüğünce belirlenen esaslar çerçevesinde yapılan Türkçe yeterlilik sınavında en az B2 düzeyinde Türkçe yeterliliğine sahip olduğunu belgelemesi gerekir. En az B2 düzeyinde Türkçe yeterlilik belgesine sahip olmayan adayın ilgili lisansüstü programa kaydı yapılır. Türkçe düzeyi yeterli olmayan öğrenciler için bir yıl Gazi Üniversitesi TÖMER'de Türkçe hazırlık kursu için süre tanınır ve bu süre ilgili programın azami süresine dahil edilmez. Belirtilen süre içinde Gazi Üniversitesi Haklı ve Geçerli Nedenler Yönergesinde yer alan mazeretler dışında herhangi bir nedenle belgesini teslim etmeyen adayın kaydı silinir.
►► Gazi Üniversitesi TÖMER'den alınmış belgesi olan adaylar haricinde aşağıdaki durumlar için Gazi Üniversitesi TÖMER'e (https://tomer.gazi.edu.tr/) başvurunuz.
Sınav ve Değerlendirme Ücreti Banka Hesabı: Yabancı uyruklu adaylarımızın değerlendirme ücreti olan 100$ aşağıda belirtilen hesaba yatırmaları ve dekontunu başvuru sistemine yüklemeleri gerekmektedir.
BANKA | HALKBANK |
HESAP ADI | GAZİ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ |
ŞUBE ADI VE KODU | GAZİ ÜNİVERSİTESİ - 1294 |
HESAP NO | 58100031 |
IBAN NO | TR 0500 0120 0129 4000 5810 0031 |
SWIFT KODU | TRHBTR2A |
* Başvurunun geçersiz olması ya da adayın yerleşememesi durumunda ücret iadesi yapılmayacaktır. |
► Değerli adaylarımız başvuru tarihlerinde telefon hatlarındaki yoğunluktan dolayı; sorularınız, bilgi talepleriniz veya yaşadığınız teknik soruna ilişkin sistem uyarı mesajını/ekran görüntüsünü, ad soyad, başvurulan program, kimlik/aday numarası da belirterek egtbilbasvuru@gazi.edu.tr adresine yönlendirmeniz halinde daha hızlı ve verimli çözüm üretilecektir. Danışma Hattı (0312) 202 37 54, 64, 72 ve 74
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.